Werken vanuit het waarom, klanten echt kunnen aanspreken en een verbinding kunnen maken. Er zijn veel voorbeelden van bedrijven waar het ‘wat’ en ‘hoe’ wel goed zit, maar je als klant toch niet koopt of twijfelt. Het ‘voelt’ niet goed. Dit is precies waar het om draait. Crossell helpt bij het ontwikkelen van een sterke en aansprekende ‘Why’, waardoor onze cliënten zich onderscheiden van anderen.

Veel bedrijven werken van buiten naar binnen en bedenken hoogstens wat ze willen aanbieden: product- of dienstkenmerken. Sommigen gaan een stap verder en bedenken goed hoe ze dit willen doen: strategie, zoals bijvoorbeeld een selectieve distributie. Maar weinig bedrijven bedenken waarom ze dingen doen. Simon Sinek betoogt dat bedrijven die werken vanuit het waarom, klanten echt kunnen aanspreken en een verbinding kunnen maken. Er zijn veel voorbeelden van bedrijven waar het wat en hoe wel goed zit, maar je als klant toch niet koopt of twijfelt. Het ‘voelt’ niet goed. Dit is precies waar het om draait. Bedrijven die een sterke en aansprekende ‘Why’ hebben ontwikkeld, onderscheiden zich van anderen. Ze spreken de consument aan op hun gevoel.

Neem Apple, een computerbedrijf, die van soortgelijke technieken, talent, media, consultants en faciliteiten gebruik maakt als haar concurrentie. Waarom loopt Apple dan toch zo voor op andere computerbedrijven? Apple laat mensen zien waarom ze iets doen. Apple begint met het communiceren van haar gedachtegoed, pas op de tweede plaats wordt duidelijk wat Apple verkoopt. Veel andere bedrijven pakken het precies andersom aan, ze beginnen te vertellen wat ze verkopen en vergeten hierbij de klant te inspireren.

‘Why’ moet echt een uitgangspositie zijn naar aanleiding waarvan het product wordt ontwikkeld. Daarmee kunnen bedrijven andere mensen inspireren om dingen te doen die hen inspireren. Het is dan ook niet de doelstelling om tegen andere partijen te concurreren maar tegen zichzelf. Het gaat om de eigen kracht.